arhiva godina 2008. godina 2009. godina 2010. godina 2011. godina 2012. godina 2013. godina 2014. godina 2015. godina 2016. spacer prethodna slijedeća home
Galerija Rigo
spacer
2015. spacer Ivona Verbanac
Paulina Jazvić
Ljiljana Petrović, Aleksandar Kostić
Nika Radić


spacer
1 2 
spacer
Paulina Jazvić
Savršen život
Paulina Jazvić, Savršen život
20. VI. - 19. VII.
Galerija - Galleria Rigo
spacer
spacer
Otvorenje izložbe: 20.6.2015. u 20 sati

Na izložbi Savršen život prikazane su tri instalacije koje, iako nastale u vremenskom intervalu od deset godina, čine jednu tematsku cjelinu. Radovi prijemčiva naziva, a istodobno simbolična i višeslojna značenja, Fashion Talks, Leksikon za djevojčice i Little Women, autoričin su statement i njezina reakcija na pojave u suvremenom društvu. Središnja nit vodilja koja se provlači kroz radove je Barbie, najpoplarnija lutka na svijetu, igračka sa snažnim sociološkim i psihološkim pečatom. Barbie je medij kojim Paulina progovara o svojem viđenju društvene stvarnosti, o globalizaciji i potrošačkom društvu te pokušaju ukalupljivanja čovjeka u šprance koje nameće društvo. Dok dječja modna ikona šalje jasnu poruku - sugerira određeni izgled i ulogu koju bi bilo poželjno dostići želimo li biti uspješni i društveno prihvaćeni - Paulina Barbikinu poruku materijalizira i doslovno prevodi ideju prilagodbe u društveno poželjne norme ponašanja. Nije stoga čudno što je lutke smjestila u unificirane, industrijski proizvedene bijele IKEA okvire, jedne od brojnih kataloških proizvoda suvremenoga švedskog branda koji naše domove čini jednakijima i daje obol gubljenju identiteta intimnih prostora u kojima obitavamo...

Vilma Bartolić. Savršen život - katalog izložbe

Biografija

Paulina Jazvić rođena je u Zagrebu 1973. godine.
2001. diplomirala je na Likovnoj akademiji u Zagrebu - grafika - klasa prof. Šuteja.
1995. diplomirala Dizajn odjeće i tekstila na Tekstilno tehnološkom fakultetu u Zagrebu.
Izlagala je na 70 skupnih i 35 samostalnih izložbi.
Zaposlena je kao docent na TTF na studiju Dizajna odjeće i tekstila na kolegijima Kreiranje odjeće.
Članica je HDLU-a.

Paulina Jazvić, Savršen život

Curriculum vitae Pauline Jazvić otkriva umjetnicu koja svoj kreativni impuls materijalizira u različitim, naizgled oprečnim medijima: slikarstvu, crtežu i grafici, koji se u suvremenoj likovnoj umjetnosti poimaju, uvjetno rečeno, tradicionalnim načinima izražavanja, te ambijentalnim prikazima i instalacijama sačinjenima od ready made predmeta. Različiti mediji u njezinu radu nisu sinonim kolebanja ili autoričina eksperimentiranja i traženja načina izražavanja koji bi najbolje odgovarao njezinu likovnom senzibilitetu. Jer, kolebanja i nesigurnosti nema, Paulina Jazvić nadasve sigurno, a istodobno neposredno i nenametljivo, već od svojih najranijih umjetničkih radova, pokazuje osobnu likovnu estetiku kojoj je dosljedna i u recentnom stvaralaštvu. Konceptualno gledano, zanimanje za društvenu stvarnost i reakcija na sociološke fenomene s kojima se suočava u svakidašnjem životu, u osnovi su svakoga njezina rada.

Na izložbi Savršen život prikazane su tri instalacije koje, iako nastale u vremenskom intervalu od deset godina, čine jednu tematsku cjelinu. Radovi prijemčiva naziva, a istodobno simbolična i višeslojna značenja, Fashion Talks, Leksikon za djevojčice i Little Women, autoričin su statement i njezina reakcija na pojave u suvremenom društvu. Središnja nit vodilja koja se provlači kroz radove je Barbie, najpoplarnija lutka na svijetu, igračka sa snažnim sociološkim i psihološkim pečatom. Barbie je medij kojim Paulina progovara o svojem viđenju društvene stvarnosti, o globalizaciji i potrošačkom društvu te pokušaju ukalupljivanja čovjeka u šprance koje nameće društvo. Dok dječja modna ikona šalje jasnu poruku - sugerira određeni izgled i ulogu koju bi bilo poželjno dostići želimo li biti uspješni i društveno prihvaćeni - Paulina Barbikinu poruku materijalizira i doslovno prevodi ideju prilagodbe u društveno poželjne norme ponašanja. Nije stoga čudno što je lutke smjestila u unificirane, industrijski proizvedene bijele IKEA okvire, jedne od brojnih kataloških proizvoda suvremenoga švedskog branda koji naše domove čini jednakijima i daje obol gubljenju identiteta intimnih prostora u kojima obitavamo. Autorica ilustrativno pokazuje što se dogodilo Barbikama kada ih je ugurala u okvire: nekoć lijepa lutka postala je groteskna igračka izlomljenih udova. Devijantnost konzumerističkog svijeta Paulina Jazvić sagledava s dozom humora, često i ironije. Svjesna da svijet ne može promijeniti, pa to i ne pokušava, jedino može upozoriti na određene društvene pojave koje ne podržava.

Razmišljanje o društveno prihvatljivim formama ponašanja problematizira se i radom Leksikon za djevojčice. U prisjećanju na osnovnoškolske dane, s dozom nostalgije u sjećanje prizivamo dekorirane bilježnice nazvane Leksikon s pitanjima, od informativnih i formalnih do onih intrigantnijih intimnije prirode, na koje smo davali i tražili odgovore. Leksikoni, kao i lutka Barbie, predmeti su s određenom psihološkom konotacijom u dječjem svijetu: broj upisanih prijatelja i broj ponuđenih bilježnica za ispunjavanje proporcionalni su popularnosti pojedinca u društvenoj zajednici, a prihvaćanje zajednice važno je u fazi odrastanja. Ali ne samo tada... i odrasli streme tome.

Govoreći o Paulininu radu, ne smijemo smetnuti s uma njezino formalno obrazovanje te valja podsjetiti da je uz grafiku diplomirala i dizajn odjeće i tekstila. Afinitet prema dizajnu, materičnosti i teksturi predmeta na vrlo se osebujan i transparentan način iščitava u Leksikonu za djevojčice. Rad se sastoji od šest dijelova, šest stalaka za torte na koje postavlja uporabne predmete koje redovito skuplja, akumulira kako bi ih poslije upotrijebila i postavila u drukčiji kontekst i time im promijenila značenje. Svi se ti predmeti ističu svojom teksturom i krhkošću: od staklenoga fragilnog lakrimarija, svilenih rukavica, osebujna zgužvana papira do najnježnijeg maslačka koji ostaje neoštećen dokle ga god ne dotaknemo, a samo jedan dodir ugrožava njegovu opstojnost. Nije stoga čudno što takve osjetljive predmete prekriva staklenim zvonom čija je simbolika jasno povezana s našom stvarnošću i pitanjem možemo li pod njime ostati netaknuti, izolirani i zaštićeni od okoline u kojoj živimo.

U instalaciji Little Women multiplicirana lutka Barbie, lišena odjeće ili bilo kojega drugog atributa koji bi određivao njezin imaginarni socijalni status, pretvara se u depersonaliziranu, ogoljelu, a time i fragilnu malu ženu, sa svim slabostima, krhkošću i iskrenošću, što nije poželjno ni prihvatljivo ulozi u savršenom životu koji smo često prisiljeni glumiti u borbi za opstanak. Ovaj rad, kao i cjelokupan likovni opus Pauline Jazvić, pisan je u Ich formi, a autorica pritom ne krije da stvari promatra iz ženske perspektive i donosi svoje, žensko viđenje svijeta.

Vilma Bartolić

DOBRODOŠLI
 
spacer
spacer
Copyright © Galerija Rigo, 2007-2017. | design by Studio Cuculić | developed by STO2